Някои почитатели на бирата са лоялни към една определена марка. Оказва се обаче, че е много вероятно вкусът на различните марки светла бира да е един и същ.
Шведски учени направиха „сляп“ тест на доброволци, които почерпиха с три от най-продаваните светли бири в Европа, предаде „Фокснюз“.
В изследването участвали около 140 доброволци на възраст от 21 до 70 години. Те получили по три проби светла бира – две от тяхната предпочитана марка, а третата от друга, като трябвало да посочат различния продукт. Те обаче не се справили със задачата.
„Резултатите ни показват, че вярността към някоя марка на този пазар най-вероятно се дължи на маркетинга и опаковката, а не на присъщите качества на съперничещите си продукти“, обясняват учените от Стокхолмското училище по икономика, които кръстили проучването си „Скрий етикета, скрий разликата „.
Резултатите показват също, че пивоварните са успели да постигнат съвършенство в светлата бира, твърдят учените.
Но какво разбират шведските учени от бира!? Посочете ми известна шведска бира…
Колкото до доброволците – и на мен да ми дадат да обърна три бири „с научна цел“, и на мен ще ми дреме на бирата за това имат ли разлика или не.
Хайде, НАЗДРАВЕ! Мъжете знаят защо, а шведските учени – не.
